Науково-практичний семінар «ЕТИКА ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ: ВИКЛИКИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ ДЛЯ ДОСЛІДНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ»

Науково-педагогічні працівники кафедри теорії та методик початкової освіти 08 листопада 2024 року провели науково-практичний семінар «Етика штучного інтелекту: виклики та перспективи для дослідницької діяльності». Захід був присвячений обговоренню етичних аспектів застосування технологій ШІ в науковій діяльності, зокрема питанням авторства, академічної доброчесності, достовірності отриманих результатів та впливу ШІ на об’єктивність досліджень. Учасники семінару детально аналізували основні виклики, пов’язані з інтеграцією алгоритмів ШІ у дослідницький процес, з особливим акцентом на необхідності дотримання принципів прозорості та уникнення упередженості при автоматизованому аналізі даних.

Під час заходу було обговорено важливість відповідального використання ШІ в освітньому процесі, оскільки технології мають великий потенціал для автоматизації рутинних завдань, аналізу великих обсягів даних та прогнозування результатів, що може значно полегшити роботу дослідників. Водночас було підкреслено, що будь-які автоматизовані рішення повинні впроваджуватися з особливою обережністю, а кінцеве прийняття наукових висновків залишається за людиною, яка повинна контролювати точність і достовірність отриманих результатів.

Науково-практичний семінар став важливою платформою для обміну досвідом між науково-педагогічними працівниками, дозволив учасникам поставити запитання, обговорити реальні кейси використання ШІ та отримати практичні рекомендації щодо формування етичних стандартів у науковій діяльності. Захід сприяв формуванню спільного бачення щодо перспектив розвитку технологій ШІ та підкреслив необхідність інтегрувати етичні принципи у всі етапи дослідницького процесу.

Науково-практичний семінар «Етика штучного інтелекту: виклики та перспективи для дослідницької діяльності» не лише поглибив знання учасників про етичні аспекти використання ШІ, а й відкрив нові горизонти для автоматизації дослідницьких процесів, підвищення академічної доброчесності та розвитку інноваційного освітнього середовища. Учасники семінару отримали цінні поради та рекомендації, що сприятимуть подальшому професійному зростанню і допоможуть забезпечити високий рівень якості наукової роботи у сучасних умовах стрімкого технологічного розвитку.