11 листопада 2024 року відбулася організаційно-консультативна нарада гарантів, науково-педагогічних працівників кафедри теорії та методик початкової освіти К-ПНУ зі стейкхолдерами в межах проведення моніторингу освітньо-професійних програм Початкова освіта першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти. У заході взяли участь представники Центру професійного розвитку педагогічних працівників Дунаєвецької міської ради (директор центру – Галина ДАВИДЕНКО та консультант Наталія ДАРМОГРАЙ, Оксана КАЛІНОВСЬКА, директор Дунаєвецького ліцею №4, Наталія МАГЕРА, в.о. директора Дунаєвецького ліцею №2, Наталія МЕЛЬНИЧУК, директор Зеленченської гімназії, Наталія СОХАТЮК Євгенівна, заступник директора Дунаєвецького ліцею №1, Оксана ГУМЕНЮК, заступник директора Дунаєвецького ліцею №3, Леся ЛАЗАРУК, заступник директора Рахнівської Гімназії, Лариса ГЛУШКОВЕЦЬКА, заступник директора Чаньківської гімназії, Світлана ПІДЛІСНА, вчитель початкових класів Дунаєвецького ліцею №2, Наталія СТИРАН, Алла КОВАЛЬЧУК, вчителі початкових класів Дунаєвецького ліцею №3, Алла СВАРЧЕВСЬКА, вчитель початкових класів Дунаєвецького ліцею №4, Вікторія ВІТРОВЧАК, вчитель початкових класів Іванковецького ліцею, Лариса ЗОРІНА, вчитель початкових класів Рахнівської гімназії; Лілія БОНДАРЧУК, заступник директора Січинецької гімназії, вчитель початкових класів), робочі групи освітніх програм «Початкова освіта» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти (гарант Наталія ГУДИМА) та другого (магістерського) рівня вищої освіти (гарант Наталія БАХМАТ). Під час моніторингу окреслили важливі складники в підготовці педагога в умовах цифровізації освіти, практичній підготовці вчителя. Обговорили зміст освітніх компонент професійної підготовки, а також змістове наповнення вибіркових освітніх компонентів.
Під час зустрічі було детально проаналізовано основні аспекти підготовки сучасного педагога, зокрема в контексті зростаючих викликів цифровізації освіти та необхідності вдосконалення їхньої практичної підготовки. Особливу увагу було приділено обговоренню змісту освітніх компонентів, які спрямовані на формування професійних компетентностей майбутніх учителів початкових класів, а також наповненню вибіркових дисциплін, що дозволить здобувачам вищої освіти враховувати власні інтереси та професійні потреби.
Під час обговорення наголошувалося на важливості адаптації освітньо-професійних програм до вимог інклюзивного навчання та цифрової трансформації в освіті, зокрема через впровадження інтерактивних методів навчання, цифрових інструментів і платформ для викладання. Також було закцентовано увагу на необхідності забезпечення тісного зв’язку між теоретичною підготовкою здобувачів та їхньою практичною діяльністю, зокрема через використання практико-орієнтованих завдань та впровадження результатів стажувань у сучасних закладах освіти тощо.
Дякуємо нашим стейкхолдерам, фахівцям у галузі початкової освіти, професіоналам-практикам за конкретні рекомендації для вдосконалення змісту й якості підготовки майбутніх учителів початкових класів, які будуть узагальнені та враховані при оновленні освітньо-професійних програм.