У межах підтримки майбутніх учителів початкових класів 21 жовтня 2024 року відбувся науково-практичний семінар «Перші кроки в науці», присвячений основам академічної доброчесності та основам наукової діяльності. Захід мав на меті ознайомлення здобувачів вищої освіти з ключовими принципами наукової роботи, серед яких особливе місце зайняли дотримання норм цитування, забезпечення унікальності досліджень та відповідальність за достовірність отриманих результатів.
На семінарі було розглянуто важливість академічної доброчесності як наріжного каменю якісної освіти. Науково-педагогічні працівники кафедри теорії та методик початкової освіти акцентували увагу на відповідальному ставленні до наукової роботи як основи для майбутньої педагогічної кар’єри. Учасники отримали практичні рекомендації щодо запобігання плагіату, коректного використання джерел та організації відкритих наукових дискусій. Особлива увага була приділена методам перевірки унікальності досліджень та формуванню наукової етики, що є важливими аспектами у створенні оригінальних дослідницьких проєктів.
Семінар став платформою для відкритого обговорення актуальних проблем наукової діяльності. Молоді дослідники мали змогу поставити запитання, обговорити труднощі, що виникають під час підготовки наукових робіт, та поділитися власним досвідом. Таке обговорення сприяло формуванню критичного мислення, стимулювало обмін інноваційними ідеями та дозволило учасникам усвідомити важливість дотримання академічних стандартів.
Під час семінару було також наголошено на тому, що академічна доброчесність не лише підвищує якість наукових досліджень, а й сприяє формуванню професійної відповідальності майбутніх педагогів. Обговорення практичних кейсів, розгляд методологічних підходів та рекомендації щодо оформлення наукових робіт дозволили учасникам отримати цінний практичний досвід, який зможуть застосувати у своїй подальшій освітньо-науковій діяльності.
Науково-практичний семінар «Перші кроки в науці» став важливим етапом для здобувачів вищої освіти спеціальності 013 «Початкова освіта», адже допоміг їм зорієнтуватися в основних принципах наукової роботи, формувати відповідальне ставлення до академічної доброчесності та розвинути дослідницькі навички. Цей захід мотивував майбутніх учителів початкових класів не лише до подальшого самовдосконалення, а й до активної участі у наукових конференціях, публікації результатів досліджень та формування високих стандартів якості у майбутній професійній діяльності.