STEM-Весна-2023 «Застосування технологій STEM освіти та інноваційних моделей розвитку обдарованості в закладі освіти» об’єднала проактивних педагогів закладів дошкільної, загальної середньої освіти Дунаєвецької міської ТГ, педагогів та студентів К-ПНУ імені Івана Огієнка на базі Дунаєвецького ліцею №1.
Як організувати та провести STEM-урок на вищому рівні? Як поєднати технічні науки з мистецтвом та читанням? Як гарантовано зацікавити школярів? Справді, впоратися з цим завданням не завжди легко!
Умови сучасного життя, зростаючий обсяг інформації вимагають від сучасної школи підготовлених учнів, які уміють самостійно здобувати необхідні знання, швидко орієнтуватися у конкретній життєвій ситуації. Суспільство потребує людину, яка не лише володіє знаннями, орієнтується у потоці нової інформації, але застосовує її на практиці, адаптовану, здатну вирішувати проблеми. Саме STEM – освіта розвиває у нашого молодого покоління найкраще – їх потенціал.
Конкурентоспроможним у високотехнологічному світі має стати і STEM-педагог. Завдання сучасного вчителя – модернізувати навчальний процес так, щоб забезпечити його пошуковий та дослідницький характер шляхом упровадження інноваційних технологій навчання з метою формування життєвих компетентностей.
За ініціативи Центру ПРПП педагоги закладів освіти Дунаєвецької міської ТГ підготували добірку майстерок, презентацій, практикумів: «Математика в стилі Pop-up» (Катерина Зелінська, Дунаєвецький ліцей №1), «Фізичний калейдоскоп»(Людмила Антюк, Дунаєвецький ліцей №3), «Фізика для малят» (Уляна Гальчук, Дунаєвецький ЗДО №5»Усмішка»), майстер-клас з робототехніки від Оксани та Арсенія Гуменюків (Дунаєвецький ліцей №3), «Використання сервісу Flippitu для підвищення навчальної мотивації» (Наталія Лучко, Дунаєвецький ліцей №1), «Елементи STEM –освіти при вивченні теми «Гідросфера» на уроках географії (Валентина Микитюк, Дунаєвецький ліцей №3), «STEM-ініціативи викладання біології (Ганна Євстафієва, Мушкутинецька гімназія), «Моделювання дихальної системи людини» (Майя Матвєєва, Ганнівська гімназія), «Музика і STЕM» (Леся Фурман, Дунаєвецький ЗДО №5»Усмішка»), «STEM-освіта у початковій школі» (Світлана Підлісна, Дунаєвецький ліцей №2), «Ловці хмаринок. Пошуково-дослідницька діяльність на метеомайданчику» (Тетяна Вільчанська, Дунаєвецький ЗДО №1 «Ромашка»), «Твістинг – краса повітряних кульок» (Ірина Горєва, Дунаєвецький ЗДО №5»Усмішка»).
Дякуємо К-ПНУ імені Івана Огієнка за інформаційне партнерство щодо застосування STEM в підготовці майбутніх педагогічних працівників: Наталії Гудимі, кандидату філологічних наук, доценту, керівнику навчально-методичного відділу К-ПНУ; Сергію Оптасюку, кандидату фізико-математичних наук, доценту, завідувачу кафедри фізики, а також, Діані Примак та Діані Кушлак, здобувачам освіти зі спеціальності Початкова освіта, Олександру Савчуку, студенту фізико-математичного факультету спеціальності 014 Середня освіта (Фізика).
Адже, використання STEАM-освіти на практиці – це прекрасна можливість навчити здобувачів освіти мислити та знаходити необхідну інформацію, вирішувати складні завдання, приймати рішення, організовувати співпрацю, створювати ідеї та втілювати їх у життя, презентувати результати власних досліджень. Впровадження STEAM-освіти сприяє їх творчому та інтелектуальному розвитку, вчить організовувати та контролювати проєкти, тим самим гарантуючи їх гармонійний розвиток, що відповідає вимогам сучасності.