У фокусі — якість підготовки майбутнього вчителя початкових класів

23 жовтня 2025 року на базі ЦПРПП Кам’янець-Подільської міської ради відбулася зустріч, присвячена моніторингу та удосконаленню освітніх програм “Початкова освіта” для першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти, у якій взяли участь науково-педагогічні працівники кафедри теорії та методик початкової освіти, Сергій Морозюк, керівник ЦПРПП, та Аліна Оксанюк, керівник спільноти вчителів початкової освіти.
Проведення такого моніторингу є критично важливим для забезпечення якості підготовки майбутніх учителів початкових класів Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка та їхньої відповідності сучасним вимогам Нової української школи.
Обговорили, на скільки зміст освітніх програм відповідає останньому та професійному стандартам, інноваційним методикам та реальним потребам ЗЗСО.
Такий прямий діалог між закладами вищої освіти та фахівцями-практиками (ЦПРПП) сприяє посиленню практичної складової навчання та гарантує, що випускники володітимуть найнеобхіднішими компетентностями для успішної роботи.
За результатами обговорення та аналізу, учасники зустрічі сформували низку важливих пропозицій, спрямованих на посилення підготовки майбутніх педагогів, зокрема посилення соціально-емоційного розвитку. Робочій групі звернути особливу увагу на формування у здобувачів вищої освіти навичок роботи з соціально-емоційним розвитком молодших школярів. Це ключовий елемент компетентностей НУШ, що впливає на психологічний комфорт та успішність учнів; інтегрувати та поглибити аспекти національно-патріотичного виховання в освітні компоненти, щоб майбутні вчителі ефективно формували у дітей свідоме громадянство та любов до України; ввести до складу атестаційної комісії фахівця в галузі початкової освіти. Це забезпечить незалежну та практико-орієнтовану оцінку готовності випускників до професійної діяльності.
Упровадження окреслених пропозицій значно підвищить якість підготовки педагогічних кадрів та позитивно вплине на освітній процес у початковій школі.