Розвиток SOFT SKILLS у майбутніх вчителів початкових класів

13 жовтня 2021 року науково-педагогічні працівники кафедри та здобувачі першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта взяли участь у Всеукраїнському онлайновому семінарі-практикумі «Розвиток soft skills у майбутніх вчителів початкових класів». Захід організували кафедри за профілем Камʼянець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка та Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя.

Гудима Наталія, завідувач кафедри теорії та методик початкової освіти, кандидат філологічних наук, доцент, схарактеризувала роботу зі стейкхолдерами як передумову якості вищої освіти. Окреслила досвід і напрями співпраці кафедри та роботодавців за освітньо-професійною програмою “Початкова освіта” першого (бакалаврського) рівня вищої освіти К-ПНУ ім. Івана Огієнка.

Дмитращук Іоанна, здобувачка першого рівня вищої освіти (4 курс) спеціальності 013 Початкова освіти педагогічного факультету Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, довела, що soft skills у майбутніх вчителів початкових класів формують під час проведення ранкових зустрічей на фахових методиках освітніх галузей початкової школи.

Сівак Наталія, здобувачка першого рівня вищої освіти (4 курс) спеціальності 013 Початкова освіти педагогічного факультету Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, змоделювала, як soft skills впливають на комунікаційні якості майбутнього вчителя початкових класів. Учитель повинен уміти зрозуміло формувати думки, висловлювати свою позицію, дружньо спілкуватися з батьками, учнями, колегами, керівництвом, взаємодіяти з різними типами людей, структурувати і модерувати наради, вислуховувати та приймати до уваги усі точки зору, відповідати аргументовано, зрозуміло, вчасно і ввічливо, готувати та робити якісні презентації, доповіді, виступи, враховувати міжкультурні та міжнаціональні особливості здобувачів освіти, колег, батьків.

Науково-педагогічні працівники кафедр проаналізували сутність м’яких навичок майбутніх учителів початкових класів; виокремили та схарактеризували різні складові наскрізних умінь майбутніх учителів початкових класів, зокрема властивість приймати рішення та вирішувати проблемні ситуації; чітко ставити завдання і формулювати цілі; позитивне мислення та оптимізм; орієнтація на замовника освітніх послуг і кінцевий результат.